Viva l'Italia: Vatican City


Although Vatican city is somewhere a part of Rome, I wanted to talk about this particular place apart.

Vaticaan city is special to me. I visited the Vatican Museum, the Saint Peter's Basilica and I attended a speech of pope Francis.
The Saint Peterssquare was chockfull. But it was so quiet that you could hear a needle been dropped when the pope was speaking. And thereafter was an deafening applause.
When I came back outside there was a moment of purification and awareness. The overwhelming event overcame me and my friends. It was quiet for a while, I was deep in my own thoughts. So many people united, just to listen to one person just overpowers a humen being...  it was fantastic nevertheless.

Alhoewel Vaticaanstad ergens een deel van Rome is, wou ik dit toch apart bespreken.
Vaticaanstad is speciaal voor mij. Ik bezocht er het Vaticaans Museum, de Sint-Pietersbasiliek en ik woonde een toespraak van paus Franciscus. Het Sint-Pietersplein stond bomvol.
Maar toch was het er zo stil dat je een speld kon horen vallen wanneer de paus sprak. Daarna volgde een oorverdovend applaus.
Toen ik terug buiten kwam was het een moment van loutering en besef. De overweldigende gebeurtenis overspoelde ik en mijn vrienden. Het was even stil en ik zat even diep verzonken in mijn gedachten. Zoveel mensen verenigd om naar één persoon te komen luisteren doet wel wat met een mens. Fantastisch toch?



































 
Follow on Bloglovin

Follow me on facebook

Followers